Voor wie en waarom?

Voor wie ?



  • Voor teams, managers en medewerkers waarbij werken onder (emotionele) druk dagelijkse praktijk is.


  • Om zelfmanagement te faciliteren, maak medewerkers onafhankelijk, zelfbewust en zelfbekwaam.


  • Als onderdeel (katalysator) binnen supervisie, coach en ontwikkeltrajecten.


  • Onderdeel van een training of leergang.


  • Inzicht in, uitbouwen of verbeteren van de samenwerking.


  • Selecteren van medewerkers binnen een procedure van werving en selectie.


    Waarom ?



    • Steeds meer organisaties leren de waarde van emotionele intelligentie kennen, begrijpen en ook in te zetten! 


    • EQ kun je meten aan de hand van de EQ-i 2.0. Een wetenschappelijk onderbouwd succesvol instrument.


    • Een EQ-i afname kan worden ingezet bij personeelsselectie, teamontwikkeling, samenwerking, loopbaan- en persoonlijke ontwikkeling.


    • EQ is complementair aan IQ. IQ meet de hardskills (kennis) en EQ de softskills (sociaal/emotionele vaardigheden). Goed om te weten: EQ kun je wél ontwikkelen.


    • Emotioneel intelligente managers en medewerkers zijn meer succesvol in het beoefenen van hun vak én staan meer tevreden in het leven.


    Daarom !


             

             Emotioneel intelligente mensen;

    • werken beter samen


    • zijn onafhankelijk, zelfbewust en zelfbekwaam


    • communiceren effectief óók tijdens stressituaties


    • waarderen zichzelf én anderen


    • komen op voor zichzelf vanuit visie en overtuiging


    • handelen respectvol en professioneel


    • zijn succesvoller in hun werk én leven